Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK)
- COVID-19 infó
- Továbbra is adhatok fel megrendelést?
- Jelenleg korlátozás alá eső irányítószámú helyen élek, továbbra is adhatok fel megrendelést?
- Hordozhatja a szőnyeg a koronavírust?
- Késedelmes lesz a szállítás?
- Hoznak óvintézkedéseket a vállalatnál a koronavírus terjedésének megakadályozása érdekében?
- A szőnyegekről
- Milyen vastag a szőnyeg?
- Mikor használjak párnázást a szőnyegeknél?
- Mi az a rojt?
- Miért eltérőek az egyes szőnyegek rojtjai?
- A kézzel szőtt szőnyegek miért nem egyenletes minőségűek?
- A szőnyegen eltérő árnyalatok vannak. Ez hiba?
- A honlapon lévő fényképeken a valódi szőnyegek láthatók? Hogyan lehetek biztos abban, hogy a képernyőn megjelenő színek a szőnyeg valódi színei?
- A szőnyegek gyerekmunkával készülnek?
- Milyenek az értékcsökkentett termékek?
- Miért hullanak a szálak a szőnyegből?
- Vásárlás
- Rendelkeznek felkereshető üzlettel vagy kiállítóteremmel, ahol megtekinthetem a szőnyegeket?
- Rendelkeznek szőnyegkatalógussal?
- Hogyan vásárolhatok szőnyeget a honlapon?
- Hogyan működik az árazás?
- Kölcsönözhetek-e szőnyeget, és kipróbálhatom-e azt az otthonomban?
- Fizetés és biztonság
- Mennyire biztonságosak a fizetési tranzakciók?
- Milyen fizetési módokat fogadnak el?
- Kínálnak kamatmentes fizetési lehetőségeket vagy egyéb megoldásokat?
- Mi az a 3D Secure?
- Rendelések
- Hogyan tekinthetem meg a rendeléseimet?
- Hogyan törölhetek egy rendelést?
- Hogyan módosíthatom a rendeléseimet?
- Szállítás
- Mennyibe kerül a szállítás?
- Mennyi időbe telik a termékek kiszállítása?
- Otthon kell tartózkodnom a szőnyegek átvételéhez?
- Hogyan tudom nyomon követni a rendeléseimet és a kiszállítást?
- Szállítanak postafiókként megadott címre?
- Visszaküldések
- Ha nem tetszik a szőnyeg, visszaküldhetem?
- Hogyan küldhetem vissza a szőnyegeket?
- Mit tegyek, ha a szőnyeg átvételkor már sérült volt?
- Hogyan csomagolják a szőnyegeket, és hogyan biztosítják azok biztonságos szállítását?
- Kell-e fizetni a szállításért, ha visszaküldöm a szőnyeget?
- Szőnyegek karbantartása
- Mit tegyek, ha a szőnyeg gyűrött?
- Hogyan tüntethetem el a foltokat?
- Moshatom magam a szőnyegeket?
Továbbra is adhatok fel megrendelést?
Igen, de attól függően, hogy hol él, kézbesítéskor 1–2 nap késésre számíthat. A fizetési folyamat során a kézbesítési időre vonatkozóan pontosabb becslést fog kapni.
Jelenleg korlátozás alá eső irányítószámú helyen élek, továbbra is adhatok fel megrendelést?
Igen. Folytathatja a megrendelést és ki is fizetheti. A szőnyeget a raktárunkban tartjuk, és a korlátozás feloldása után szállítjuk.
Hordozhatja a szőnyeg a koronavírust?
Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) szerint a vírus nem terjed tárgyakon keresztül.
Késedelmes lesz a szállítás?
A lakóhelyétől függően szállításkor 1–2 napos késésre számíthat. A fizetési folyamat során a kézbesítési időre vonatkozóan pontosabb becslést fog kapni.
Nem. Az összes Iránban készült szőnyegünket európai központú szállítóktól vásároljuk. Ezenkívül az iráni szőnyegeink körülbelül 99%-át több mint 3 hónapja tároljuk raktárunkban.
Hoznak óvintézkedéseket a vállalatnál a koronavírus terjedésének megakadályozása érdekében?
Igen. Számunkra fontos minden munkavállalónk biztonsága, és akik megtehetik, jelenleg otthonról dolgoznak. Azok a raktári munkatársaink, akik nem dolgozhatnak otthonról, külön védőfelszerelést kaptak, hogy minimálisra csökkentsék a vírus terjedésének kockázatát. Jelenleg nincs megerősített esetünk a COVID-19 okozta fertőzésről.
Milyen vastag a szőnyeg?
A szőnyegekhez használt fonalak vastagsága a szőnyeg stílusától függően eltérő.
Mikor használjak párnázást a szőnyegeknél?
A vékonyabb szőnyegek alatt javasoljuk, hogy használjon párnázást, mivel így megakadályozhatja annak elcsúszását, és stabilan rögzítheti azt. A megfelelő párnázottság meghosszabbítja a termék élettartamát, mivel a felhasznált fonalak és szálak nem roncsolódnak, ráadásul ez a módszer megóvja a szőnyeget a tűsarokhoz hasonló éles tárgyak káros hatásaitól is.
Mi az a rojt?
A rojt szőtt szálakból áll. A szőnyeg mindkét végén elkötik, hogy a szövet és a szálak ne bomoljanak ki.
Miért eltérőek az egyes szőnyegek rojtjai?
A rojtok pontos hossza a szőnyeg szövésétől és a szőnyeg készítőjétől függ. A rojtok néha rövidre, néha hosszúra vannak szabva, régebbi szőnyegeknél pedig egybe lehetnek szőve, vagy akár teljesen le is hagyhatják azokat a termékről. A rojtok típusának és hosszának nincs igazán köze a szőnyeg értékéhez és minőségéhez.
A kézzel szőtt szőnyegek miért nem egyenletes minőségűek?
Pontosan azért, mert kézzel készülnek, ez viszont növeli a szőnyeg értékét, keresettségét és egyediségét. A nomád szőnyegeknél a legtöbb minőségi eltérés nem szándékos, egyszerűen annak a ténynek köszönhető, hogy a profi műhelyektől eltérően a nomád szőnyegszövők számára sokkal nehezebb egy szőnyeg elkészítése. A nomád területeken használt szövőgépek általában alapszintű, padlóra helyezett, horizontális eszközök, amelyekkel meglehetősen nehéz teljesen szimmetrikus szőnyeget szőni.
A szőnyegen eltérő árnyalatok vannak. Ez hiba?
Ez nem a szőnyeg hibája. Amit lát, az az "abrash" jelensége. Az "abrash" egy török kifejezés, és "részben színezettet" jelent. A színekben látható eltérés általános jelenség a nomád szőnyegeknél, és akkor fordul elő, ha a szövő a korábban használttal nem teljesen megegyező színárnyalatú fonalat használ. Az "abrash" jelensége azonban különleges karaktert és vonzerőt nyújt a szőnyegnek, miközben a szőnyegkészítő mester munkájára emlékeztet minket.
A honlapon lévő fényképeken a valódi szőnyegek láthatók? Hogyan lehetek biztos abban, hogy a képernyőn megjelenő színek a szőnyeg valódi színei?
A fényképeket professzionális, nagy felbontású digitális kamerával rögzítjük (egy a színhőmérséklet szempontjából ellenőrzött környezetben), majd az elkészült képeket Adobe Photoshop szoftverrel dolgozzuk fel. A szőnyegekről készült képek így majdnem teljesen megegyeznek a valódi szőnyegekkel. Azonban az adott kijelző típusától, minőségétől és korától függően a megjelenő színek és képek némileg eltérhetnek.
A szőnyegek gyerekmunkával készülnek?
Beszerzőink folyamatosan látogatják és ellenőrzik a szőnyegek készítésében részt vevő falvakat, műhelyeket és helyi nomádokat. Munkatársaink megtekintik a szőnyegek gyártási folyamatát, a munkakörülményeket, illetve meggyőződnek arról, hogy gyermekek nem vesznek részt az előállításban. Bár a gyerekmunka korábban a szőnyegkészítési kultúra szerves része volt, mára ez megváltozott a problémára irányuló nemzetközi nyomásnak és erőfeszítéseknek köszönhetően.
Milyenek az értékcsökkentett termékek?
Az értékcsökkentett termékek nem rendszeresen használt termékek (mint például a régi, vagy a 25 évesnél idősebb félantik és antik szőnyegek). Az ilyen szőnyegek értékcsökkenése a nem megfelelő kezelésnek vagy a nem kímélő mosásnak köszönhető. A helytelen mosás miatt a fonalak színe kifakulhat. További információk: https://www.carpetencyclopedia.com/manufacturing/post-treatment
Az ilyen szőnyegek néhány kisebb minőségi hibától eltekintve teljesen használhatóak. A minőségi hibák lehetnek színhibák, enyhe elhasználódási nyomok, kifakult színek, egyenetlen szélek, valamint fonal- és színminőségi hibák, amelyek alapján a CarpetVista nem tekinti ezen termékeket tökéletes minőségűnek, ezért azok nem szerepelhetnek a normál szőnyegek között. A termékek a jelenlegi állapotukban kaphatók, hibáikat a hibaleírásban találja.
A hibák jelentős része igény szerint korrigálható. Mivel számunkra gazdaságilag nem kivitelezhető ezen hibák javítása, ezért inkább jelentősen csökkentett áron értékesítjük az érintett szőnyegeket. Vannak olyan ügyfeleink, akik maguk javítják ki a szőnyegek hibáit, vagy olyanok is, akiknek nem számítanak a termékek enyhe használódási nyomai és színhibái (mivel például a hibás részt bútordarabbal fedik el). Egyébként számos esetben a hiba csak figyelmes vizsgálattal fedezhető fel, és ha nem figyelmesen nézi, biztosan nem veszi észre azt. Az üzletekben vagy árveréseken ezen szőnyegek normál módon kelnek el, azonban a CarpetVista kiváló minőségi politikájának nem felelnek meg.
Miért hullanak a szálak a szőnyegből?
Nem szokatlan jelenség, hogy a szálak hullanak az új, kézi készítésű szőnyegekből. Az első néhány hétben a boholyban megragadt gyapjúszálak a felszínre kerülnek, és folyamatosan kilökődnek. A perzsa szőnyegek esetében a folyamat 1-2 porszívózás után megszűnik, azonban az indiai szőnyegeknél ez tovább tarthat.
Nincs miért aggódnia, a természetes folyamat felgyorsítása csak külön terhelést okozna a szőnyegnek. A legjobb tanácsunk az, hogy maradjon türelmes, és az általános használat során látni fogja, hogy a szálhullás lelassul, majd végül abbamarad.
Rendelkeznek felkereshető üzlettel vagy kiállítóteremmel, ahol megtekinthetem a szőnyegeket?
Nem, sajnos nem rendelkezünk ilyen üzlettel vagy kiállítóteremmel. Szőnyegeinket kizárólag online üzletünkben értékesítjük az interneten, így azokat csak honlapunkon tekintheti meg. Ha exkluzívabb szőnyeget vásárolna (5000 €-nál nagyobb értékben), lehetőség van időpont egyeztetésére a CarpetVista exkluzív bemutatótermében. További információkért kattintson ide.
Rendelkeznek szőnyegkatalógussal?
Nem, nem rendelkezünk ilyen katalógussal, mivel minden szőnyegünk megtekinthető a honlapunkon. Mivel a szőnyegek adatai az interneten találhatók, azokat rendszeresen és egyszerűen frissítjük, így mindig pontos és aktuális információkat nyújthatunk ügyfeleinknek.
Hogyan vásárolhatok szőnyeget a honlapon?
Kezdje a kívánt szőnyeg kiválasztásával. A részletes információkért kattintson a szőnyegre. A jobb oldalon láthatja a termék árát. Ha a szőnyeg még nincs eladva vagy lefoglalva, akkor egy gombot talál az ár alatt a következő szöveggel: „Vásárlás“. Kattintson a „Vásárlás“ gombra a szőnyeg kosárba helyezéséhez. A kosár a honlap bal felső sarkában látható. Ismételje meg a fenti lépéseket további szőnyegek kosárba helyezéséhez.
Menjen a pénztárhoz. Kattintson a kosárban lévő szőnyegek alatti "Pénztár" gombra.
Válassza ki a fizetési módot. A hitelkártyás és az banki átutalás között választhat. Kattintson a kívánt opcióra, majd kövesse a megjelenő utasításokat.
Hogyan működik az árazás?
A kézi készítésű szőnyegek árazása meglehetősen bonyolult dolog. Az árat az anyag minősége, a felhasznált színek, a minták designja, valamint a szőnyeg kora és elérhetősége határozza meg. Például a nomád szőnyegek napjainkban nehezebben beszerezhetők, ezért az áruk is magasabb.
Kölcsönözhetek-e szőnyeget, és kipróbálhatom-e azt az otthonomban?
Szőnyegek kölcsönzése nem lehetséges. Ha vásárol egy szőnyeget, és úgy találja, hogy az a várakozásokkal ellentétben nem illik az adott helyiségbe, akkor a terméket 100 napon belül visszaküldheti.
Mennyire biztonságosak a fizetési tranzakciók?
A honlapunkon kezdeményezett tranzakciók rendkívül biztonságosak, az internetes fizetéseket a DIBS vállalattal együttműködve dolgozzuk fel. Minden fizetési tranzakció biztonságos, és titkosított kapcsolaton megy keresztül az Ön biztonsága érdekében, hiszen csak így védhetjük meg ügyfeleinket az online csalásoktól. Minden fizetési tranzakciót a 3D Secure néven ismert technológiával hitelesítünk. A tranzakciókat saját kezűleg ellenőrizzük az Önök biztonsága érdekében.
Milyen fizetési módokat fogadnak el?
Kétféle hitelkártyával fizethet (VISA és MasterCard), továbbá átutalásokat is fogadunk az Ön bankja és a mi bankunk között.
Kínálnak kamatmentes fizetési lehetőségeket vagy egyéb megoldásokat?
Kamatmentes fizetést a Klarna vállalaton keresztül jelenleg csak a Svédországban, Dániában, Finnországban vagy Norvégiában élő ügyfeleinknek nyújtunk.
Mi az a 3D Secure?
A 3D Secure a VISA és MasterCard által közösen kifejlesztett biztonsági technológia neve. A megoldás alapelve az, hogy a kártyatulajdonosnak online vásárlás esetén azonosítania kell magát egy személyes kód megadásával. Az ügyfél ezt a kódot a bankjától kapja meg. A technológia használatakor a kártyát kibocsátó bank felelősséget vállal az esetleges csalások pénzügyi kockázatáért. A megoldásra Verified by VISA vagy MasterCard SecureCode néven gyakran hivatkoznak más honlapokon is. A CarpetVista ilyen technológiát alkalmaz a támogatott hitelkártyákat használó tranzakciók online feldolgozásához.
Hogyan tekinthetem meg a rendeléseimet?
A rendeléseket a bal oldalon lévő "Saját fiók" gombra történő kattintással tekintheti meg, miután bejelentkezett az e-mail címével és jelszavával. Megtekintheti az aktuális és a korábbi rendeléseket, és lehetősége van az aktuális szállítások nyomon követésére is.
Hogyan törölhetek egy rendelést?
Küldjön egy e-mailt az order@rugvista.com címre, ezután megerősítjük szándékát és töröljük rendelését. A "Saját fiókba" bejelentkezve szintén törölheti rendeléseit.
Hogyan módosíthatom a rendeléseimet?
Küldjön egy e-mailt az order@rugvista.com címre, és tudassa velünk, hogy milyen másik szőnyeget szeretne vásárolni a megrendelt helyett. Vegye figyelembe, hogy a rendelések módosítása kizárólag a még el nem küldött termékekre vonatkozik, illetve azokra, amelyeket Banki átutalás vásárolt meg, de azok még nem lettek összecsomagolva és raktárunkból elküldve.
Mennyibe kerül a szállítás?
Ingyenes szállítás az EU-ban. Az EU-n kívüli szállítási költségek országonként eltérőek, a részletes információkat a „Feltételek“ oldalon találja.
Mennyi időbe telik a termékek kiszállítása?
A normál kiszállítási idő 1-5 munkanap az Európai Unión belül, és 2-8 munkanap a világ többi részén.
Otthon kell tartózkodnom a szőnyegek átvételéhez?
Igen, valakinek otthon kell lennie, amikor a csomag megérkezik. A szállítási idővel és a cím módosításával kapcsolatos további információkért forduljon a UPS/FedEx munkatársaihoz.
Hogyan tudom nyomon követni a rendeléseimet és a kiszállítást?
Miután leadta rendelését, és a terméket összecsomagoltuk, Ön egy megerősítő e-mailt kap a CarpetVista.com oldaltól. Az e-mail tartalmazza a szállítási adatokat és a követési információkat. Ezen adatokat felhasználva követheti rendelését a UPS/FedEx/DHL weboldalán: www.ups.com / www.fedex.com. Rendeléseit a CarpetVista.com oldalon is követheti, miután regisztrált felhasználónevével és jelszavával bejelentkezett a “Saját fiók” részre.
Szállítanak postafiókként megadott címre?
Nem, ilyen címre nem szállítunk, mivel a csomag átvételét aláírással kell igazolnia.
Ha nem tetszik a szőnyeg, visszaküldhetem?
Igen, természetesen, ha nem tetszik a szőnyeg, visszaküldheti azt. Erre a vásárlástól számítva 100 nap áll rendelkezésére.
Hogyan küldhetem vissza a szőnyegeket?
A visszaküldéshez hívjon minket a +36 1 998 9237 számon, küldjön faxot a +46 (0)40 - 18 22 25 számra, vagy írjon e-mailt az order@rugvista.com címre, és tudassa velünk, hogy vissza szeretné küldeni rendelését. Ezután postán küldünk Önnek egy tájékoztatót, amely tartalmazza a visszaküldéshez szükséges csomagolócímkéket és útmutatót.
Mit tegyek, ha a szőnyeg átvételkor már sérült volt?
Ha a szőnyeg átvételkor már sérült volt, akkor vegye fel a kapcsolatot a helyi UPS/FedEx munkatársaival, tegyen kárbejelentést, és értesítsen minket azonnal a +36 1 998 9237 telefonszámon, a +46 (0)40 - 18 22 25 faxon, vagy a következő e-mail címen: order@rugvista.com
Hogyan csomagolják a szőnyegeket, és hogyan biztosítják azok biztonságos szállítását?
Minden szőnyegünket a UPS/FedEx munkatársaitól kapott utasítások alapján csomagoljuk. A szőnyegeket összehajtjuk és vastag műanyag védőcsomagolásba helyezzük, majd egyedi méretű kartondobozba tesszük, és a dobozt lezárjuk. A hosszú és vékony szőnyegeket felcsavarjuk.
Kell-e fizetni a szállításért, ha visszaküldöm a szőnyeget?
Az Európai Unió területén történő visszaküldések ingyenesek, amennyiben a CarpetVista szállítási címkéjét használja. A visszaküldésekkel kapcsolatos segítségért forduljon ügyfélszolgálati csapatunkhoz.
Mit tegyek, ha a szőnyeg gyűrött?
A gyűrődéseket egyszerűen megszüntetheti, ha nehéz (de biztonságos) tárgyakat helyez a szőnyegre (például könyveket). Néhány nap múlva a szőnyegek kiegyenesednek a padlón. A szőnyegeken lévő gyűrődések a normál használat során idővel eltűnnek.
Hogyan tüntethetem el a foltokat?
Típustól függően számos módon távolíthatja el a foltokat. A legfontosabb, hogy azonnal kezelje a foltot, és minél nagyobb részét távolítsa el. A Carpet Encyclopedia nevű honlapunkon további információkat talál a foltok kezelésével kapcsolatban. Lásd: Carpet encyclopedia - Cleaning tips
Moshatom magam a szőnyegeket?
Nem ajánljuk, hogy otthon mossa ki a szőnyegeket, különösen nem a rongyszőnyegeket. A lehető legjobb eredmény érdekében javasoljuk, hogy keressen fel egy professzionális mosodát, ahol tudják, hogy miként kell helyesen megtisztítani egy szőnyeget. Kérjük, vegye figyelembe, ez minden olyan kézzel készített szőnyegre vonatkozik, amelyet a CarpetVista.hu oldalon értékesítünk.
Javasoljuk, hogy a kisebb foltokat a CarpetVista Folteltávolító segítségével távolítsa el. A termékről többet tudhat meg az alábbi oldalon, és ugyanitt akár meg vásárolhatja azt https://www.carpetvista.hu/szonyeg/stain-remover?artno=CVSR1